دانلود پروژه بررسی مدار شیر ترمز اتوماتیک لکوموتیو
دانلود پروژه بررسی مدار شیر ترمز اتوماتیک لکوموتیو
پروژه بررسی مدار شیر ترمز اتوماتیک لکوموتیو,دانلود پروژه مدار شیر ترمز اتوماتیک لکوموتیو,دانلود پروژه ترمز لوکوموتیو,دانلود پایان نامه مدار شیر ترمز اتوماتیک لکوموتیو,پروژه سوپاپ ترمز اتوماتيك,دانلود پروژه مکانیک,دانلود پروژه آماده مکانیک,پروژه مکانیک,دانلود پایان نامه مکانیک,پروژه ترمز اتوماتیک,
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی عنوان کامل: بررسی شیر ترمز اتوماتیک لکوموتیو دسته: مکانیک فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: 138 فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید ______________________________________________________ بخشی از مقدمه: اين گزارش به تشريح عملكرد…
اين گزارش به تشريح عملكرد سوپاپ ترمز اتوماتيك به منظور شبيه سازي و تحليل رفتار ديناميكي شير مي پردازد . هدف اصلي از تحليل ، تعيين فشار دبي خروجي از شير پر بر حسب زمان در وضعيتهاي تلف كاري آن مي باشد . بدين منظور لازم است تا ابتدا تشريح دقيقي از عملكرد و وضعيت سيستم ارائه گردد ، تا بر پايه آن بتوان مقادير ورودي و خروجي را به هم مرتبط نمود . لذا لازم است تا ابعاد و اندازه هاي شير اعم از اندازه مقاطع و حجم ها ، و نيز ساير مشخصات شير ، نظير ثابت فنرهاي تعيين گردد .
بر اساس آنچه ذكر شد در اين گزارش ابتدا به بررسي مدار كلي شير ترمز اتوماتيك و جايگاه اين شير در ارتباط با ساير اجزا ترمز مي پردازيم . سپس مسير و جريان هوا در ادامه شرحي بر عملكرد اجزا تشكيل دهنده ترمز اتوماتيك ارائه مي گردد . در پايان ابعاد و اندازه هاي شير ارائه مي گردد .
ترمز به عنوان كنترل كننده سرعت در قطار ، اصلي ترين ركن ترددايمن مي باشد . بنابراين نخستين اولويت در طراحي اين سيستم ، بالا بودن ايمني ، حتي به ازاي هزينه بالا و استفاده از روشهاي غير معمول ، مي باشد .
به همين منظور ترمز قطار به نحوي طراحي گرديده كه بر خلاف سيستمهاي رايج ، كاهش شار لوله ترمز ، باعث عمل ترمز گيري مي شود . اين امر خصوصاٌ در موقع گسيختگي قطار حائز اهميت است و باعث خواهد شد تا در موقع گسيختگي قطار كاهش خوبخودي در لوله ترمز روي داده و قطار به طور خودكار ترمز بگيرد .
به طور مختصر مكانيزم مدار ترمز و جايگاه سوپاپ ترمز اتوماتيك در آن را مي توان اينگونه بيان نمود :
موتور قطار مستقيماٌ در ارتباط با كمپرسوري است كه مي تواندهواي متراكم با فشار حدود 14.Psi توليد مي نمايد . هواي فشرده پس از ذخيره شدن در مخزن اصلي عيور از لوله ها و صافي ها وارد سوپاپ ترمزاتوماتيك (يا شش دنده ) مي گردد و طي پروسي تبديل به هواي با فشار حدود 70Psi مي شود و از آن پس ، اين فشار تنظيم شده وارد ولوله اي به نام لوله اصلي brake pipe) يا لوله ترمز ) مي گردد . اين لوله در سرتاسر قطار امتداددارد و توسط لوله هاي لاستيكي بين واگن ها ارتباط آنهابا يكديگر و نيز لوله اصلي لكومتيو برقرار مي شود.